CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, July 26, 2010

Pelamin

Lupakan tentang entri ttg impian ku yg xjd kenyataan..cedih..xpe la..;(
entri ini berkenaan pelamin..aku bkn la nk buat majlis menepung tawar..
juz nk ada pelamin utk bergambar kenangan..
aku dh survey ke parit buntar..pakej baju pengantin+pelamin..utk pelamin krusi gabak tinggi dan besar mcm mawi baru rm2000..so ok la..tp bju die plak xcantik..mcm zmn saloma jer.
tp pelamin die cantik la..cm gambar kt bwh..


sori gmba xclear-ehsan en.google

cantik kan..?kemas jer..mmg fesyen zaman skrg pkai kerusi gabak cmni.
aku try survey kt kt kulim..ye la kalo amik pakej kawin jauh2..payah la nk dtg make up..kalo mak andam dtg umah..caj mahai plak tuh..plus beberapa ratus..so aku decide nk pi make up kt kedai je la..kuar masuk survey kedai ke kedai..sume pakej atas rm2500..aku budget rm2000 ja utk pakej.huhu..ada pakej smpai rm3400..bapak membazir.. last berkenan dgn satu kedai nih..pakej dia rm3000..aduh..mak aku tgok aku cm kesian ja..mak aku bisik.."ambik je la pakej tuh, xcukup..mak belanja" yeay!hehe..

survey la bju2 kt kedai tuh..mmg byk pilihan..rasa cm rambang mata n nk tukar je tema kaler..hikhik..tp apakan daya..sume nyer dh prepare dh kaler maroon..xkan nk tukar plak kan.
pasal pelamin..akak tuh ckp ada pelamin yg kerusi besaq tp sbb umah taman kecik je..so xsesuai..lain la kalo wt kt dewan..nnti hias2..last2 nmpak kerusi je..yg lain xnmpak..sbb umah kecik..tu pun kne wt pelamin kt porch kereta..dlm umah xmuat. kecewa i xdpt kerusi gambak tuh..juz dpt pelamin lebih kurang cm kt bwh je..


gmba ehsan encik google

tp pelamin aku nnti xla secantik gmba ke atas tuh. tp kerusi sekali cm tuh la..erm..xpe la kan..boleh la dok rapat2 ngn encik faiz pas sah jd suami isteri dan bergmba gedik bersama kalo kerusi sekali cm tuh..;p ceh..
ni sebenarnye ayat kecewa xdpt kerusi gabak tuh..kerusi impian..hehe..


4 comments:

fadhilah

lia, yg second gambar tu sweet la.. suke :)

atulhani

yang penting, kalau buat kat rumah, make sure hall/dinding tu cukup luas untuk pelamin yang ditempah. sebab, dalam gambar kadang2 kita nmpak mcm muat.. sekali tak muat... saya punya dulu..ok jek.. cukup2.. just nice...

atulhani

masa saya dulu pun saya mmg in purpose pilih kerusi sebijik, yang boleh duduk rapat2.. ahaha.. gatal!

Lia Akma

fad: sweet eh..hehe..itu nama nye pelamin parabola..hehe

kak atul: tu la..akak kedai pengantin tuh ckp..nk dtg ukur umah dlu..before psg pelamin tuh..hehe..orait jugak kan kerusi sebijik tuh..lebih romantik..keke..