CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, July 18, 2010

Pendapat

apa pendapat anda kalo suami anda lebih pandai masak dr anda..?
dia teror masak nasik ayam, nasik daging, mee kari, mee rebus,msk paprik, char kuey teow,rendang tok, lauk pauk, bergedil, bihun sup,nasik beriyani, nasik lemak dan lain2 lg..

dia jugak rajin buat cake coklat, kek oren, kek kulit limau la..choclate moist la...
ada rsa bertuah ke or anda rse cm tercabar?
apa yg aku rse skrg ni..aku rse tercabar..rse geram...sbb aku xseteror encik faiz dlm hal msk2 nih.
ke sbb aku nih malas? urm...
sepatutnya aku nk jd tempat rujukan pd dia dlm hal2 memasak ni..nih dh terbalik..
die yg ajar aku how to bake kek...nasik2..lauk2...

aku sebenarnye nk encik faiz nih rse bertuah sbb ada isteri yg pandai msk& msk dgn sedap.
cuma aku rse bertuah la sbb dia nih ringan tulang kt dapur..setiap kali kmi balik kpg sesama..kmi akan gotong royong memsk..yg aku pelik..Encik Faiz nih..main tabur2 jer garam n gula sesuka ati die n main agak2..tp rse die sedap..yg aku nih..sukat pkai sudu la..bru la ok..huhu.

kalo pikir balik..even suami tukang masak pon..die still nak isteri memasak kan..? so, kne asah lg bakat memasak nih..hehe..;p

tetiba teringat plak nasik daging kt sg.2,penang..dekat matrik penang..sedapppp glerrr..;))

3 comments:

amie hani

Allah ciptakan pasangan yang saling melengkapi..bgslah tu abg faiz pandai masak...hehe

kak tini

betul tu, akak setuju, Allah ciptakan pasangan saling melengkapi. macam adik akak, die mmg nak suami yang pandai masak sebab die bab2 masak mmg die kurang. bab2 mengemas die rajin. alhamdulillah mmg dapat suami yg pandai dan rajin di dapur. setakat masak untuk 100 orang tu die sorg je kat dapur. tempat masak kat rumah die bukan dapur gas yg biasa tu, yg macam kat kedai makan tu la. so pas suami die masak, die la tukang kemas. kan saling melengkapi tu :)

Lia Akma

amie: bgus eh..kira bertuah la yer..
thank yer for the komen..;))

Kak tini: terima kasih komen tuh yer..;)) mmg setiap psgn tuh saling melengkapikan kan kak...kalo sorg ada kurg..sorg lg baik sket..baru la kekal..hehe..